L'agilitat mental d'un estudiant pot estar condicionada, més que per les seves capacitats mentals, per la seva motivació. L'aplicació
d'unes bones tècniques d'estudi que li permetin corregir certs hàbits pot millorar o reforçar el seu rendiment acadèmic substancialment i enfortir estímuls molt
potents que el portin a triomfar on abans hi havia un fracàs rere fracàs.
No es tracta de tècniques de memorització, regles mnemotècniques o de lectura ràpida que aquí es tracten molt de passada. En molts
casos aquestes tècniques es superposen, per exemple, a una absoluta falta de concentració que li impedeix potenciar un mínim rendiment acadèmic.
Suggerim un mètode més ampli que ajudi a explorar o avaluar les múltiples facetes de l'estudi i del propi estudiant, la seva autoestima, els seus
hàbits, etc. Hi ha molts alumnes que no arriben fer coses tan senzilles com subratllar els llibres o els seus apunts, altres mantenen hàbits
alimentaris o de son molt negatius, per no parlar d'aquells que tenen una escassa motivació per estudiar o per fer plans i horaris.
En general en el que es denomina "un mal estudiant" si s'aprofundeix una mica, apareixen múltiples i diversos factors, més enllà d'una única causa
explicativa del seu baix rendiment.
En aquestes pàgines ens proposem estimular aquelles vessants positives que incideixen favorablement en l'eficiència de l'estudi, donant un ràpid
repàs a totes elles. Cal reconèixer l'escassetat en el món hispànic d'aquest tipus tècniques, enfront de les tècniques americanes d'estudi,
riques en continguts i propostes.En la seva major part s'han de seguir diverses fonts americanes riques en consells per estimular
l'aprenentatge.
Participa en el nostre Bloc:
Enllaços Relacionats amb Tècniques d'Estudi
|
|
|
|
|
La motivació en els estudis és clau
|
|
|